جستجو کردن
Close this search box.

کپ‌کام قیمت بازی‌ها را در کشورهای با شرایط اقتصادی نامناسب کاهش نمی‌دهد

شرکت کپ‌کام (Capcom) پس از اعلام گزارش مالی خود برای سه ماهه‌ی اول سال مالی جاری (۱‌ آوریل تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴)، یک کنفرانس پرسش و پاسخ با سهامداران خود برگزار کرده است. از جمله موضوعات مورد بحث در این جلسه، فروش بازی‌های رایانه شخصی و احتمال کاهش قیمت بازی در برخی کشور‌ها به عنوان راهی برای تشویق خرید بیشتر بوده است.

با استناد به این واقعیت که بازی‌های رایانه شخصی بیش از ۵۰ درصد از فروش بازی‌های ویدیویی کپ‌کام را تشکیل می‌دهند، سهامداران یک استراتژی بالقوه برای کاهش قیمت‌ها در بازار‌های نوظهور برای تضمین درآمد‌های بالاتر پیشنهاد کردند. البته در پاسخ، نمایندگان کپ‌کام متقاعد نشدند که این کار مؤثر باشد. در بیانیه‌ی این شرکت آمده است:

گفتن این موضوع دشوار است، اما در کشور‌هایی که اقتصاد آن‌ها چندان توسعه نیافته و سایر مناطق، این تمایل وجود دارد که بازی‌های کنسول‌هایی که دو یا سه نسل قدیمی هستند، بیشترین محبوبیت را داشته باشند. این به خاطر این است که برای اجرای راحت جدیدترین بازی‌هایی که در چند سال گذشته منتشر شده‌اند، به رایانه‌ای با مشخصاتی معادل آخرین کنسول‌ها نیاز دارید، بنابراین انتظار داریم که تجربه‌ی این آثار کمی طول بکشد.

کپکام

هرچند امروزه این شرکت با کاهش قیمت‌های خود غریبه نیست، به‌ خصوص اگر به شکل تخفیف‌های موقت باشد. استراتژی اساسی این ناشر برای قیمت‌گذاری بازی‌های جدید با قیمت کامل شامل کاهش برچسب‌های قیمتی به ۱۰ دلار یا حتی ۵ دلار در مدت پنج سال است. با این حال، وقتی صحبت از افزایش فروش بازی‌های رایانه شخصی می‌شود، به نظر می‌رسد که کپ‌کام به دنبال بهبود حضور خود در مناطق مختلف از طریق بازاریابی است نه اینکه قیمت را در برخشی کشورها که اقتصاد آن‌ها ضعیف محسوب می‌شود، پایین نگه دارد. کپ‌کام در ادامه افزود:

ما انتظار داریم که بتوانیم فروش بازی‌های رایانه‌های شخصی را نه تنها از طریق تولید ناخالص داخلی و اقدامات قیمت‌گذاری، بلکه با اجرای استراتژی‌های بازاریابی بلندمدت و اقدامات تبلیغاتی برای جذب کاربران افزایش دهیم.

منبع: Automaton

بخوانید  ۱۰ فیلم و انیمیشن که از منابع عجیب‌وغریب اقتباس شده‌اند

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

منبع

پایان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *